Transformatie op basis van je unieke en authentieke identiteit is een diepe en fundamentele verandering die van binnenuit begint en zich extern manifesteert. Wij beginnen bij het fundament met de elementen van je archetypes. Wat zijn de waarden, motivaties, overtuigingen en archetypische patronen? En hoe uit dat zich in de symbolen, verhalen en rituelen van je cultuur? Met welke bril kijk je naar de wereld? En wat kun je anders gaan doen om andere resultaten te krijgen?
We vinden zoveel dingen belangrijk, maar waar staan we echt voor?
Normen en waarden, twee verschillende begrippen die we graag als één laten klinken. Normen zijn ongeschreven regels over hoe je je hoort te gedragen. Waarden zijn de achterliggende idealen die als waardevol worden aangeduid; dingen die je belangrijk vindt, als persoon of als groep.
Ze geven ons richting en beïnvloeden ons gedrag en vormen de basis van een gedeelde cultuur. Ze zorgen ervoor dat we bij verandering blijven staan en richting kunnen geven.
Ieder mens en organisatie heeft zo zijn eigen kernwaarden. Deze kernwaarden vormen de identiteit en maken duidelijk waar een organisatie voor staat. Uiteindelijk geeft het houvast en vertrouwen.
We gaan kijken naar je huidige en gewenste waarden die echt authentiek en uniek voor je bedrijf zijn.
Collectief putten wij allemaal uit een grote set van persoonlijkheidstypes die in ons onderbewuste beschikbaar zijn. Dat zijn archetypes.
Die zijn als eerste omschreven in de psychologie van Carl Jung. Hij zag onder zijn patiënten patronen waar er twaalf archetypes zo sterk aanwezig waren, dat ze complexe persoonlijkheden, met al hun krachten en zwaktes, verhalen.
Ieder type heeft een ander soort samenstelling van waarden, betekenissen en karakteristieke kenmerken.
Bijvoorbeeld, mijn dominante Jungiaanse archetype is de tovenaar.
Wij werken met archetypes voor personen, teams en hele organisaties om inzicht te krijgen en ontwikkeling in te zetten.
Mind over matter. Dat hoor je vaak maar hoe doe je dat? Om succesvol te transformeren is het cruciaal om een positieve en open mindset te hebben.
Makkelijk gezegd zal je denken, maar hoe doe je dat met alle negatieve ontwikkelingen en uitdagingen die we om ons heen zien?
De meesten van ons willen graag iets veranderen in onze omgeving, ons gedrag, ons gevoel of onze gedachten. Maar we weten niet hoe.
Wij helpen je met beproefde methodes op basis van neurowetenschap om inzicht te krijgen in je overtuigingen en verwachtingen en die om te zetten.
Deze methodes hebben als basis het activeren van: Zelfwijsheid, Zelfverantwoordelijkheid, Zelfbewustzijn en Zelfregulering.
We gebruiken verhalen, symbolen en rituelen om diep in het onderbewuste, de held, te komen.
We beginnen met het uitgangspunt van onderzoeker en schrijver Joseph Campbell die stelt dat alle verhalen een vergelijkbaar uitgangspunt en verloop hebben.
Dit heeft te maken met een held (het bedrijf, de leider of het team) die de roeping aanvaardt om een vreemde nieuwe wereld binnen te gaan. Hierin moet je verschillende tests en taken tegemoet treden, waarvoor je soms bovennatuurlijke hulp krijgt.
Als je de grote test overwint, dan ontvang je een geweldig geschenk of zegen.
Als hij terugkomt, wordt hij geconfronteerd met nieuwe beproevingen en wanneer hij ze overwint, neemt hij zijn gave om die wereld te verbeteren.
We gaan deze journey met je onderzoeken en integreren in je unieke en authentieke identiteit.